معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي جزيره قشم

اولين سرمايه گذاري در هتل قشم جزيره قشم ، در زمستان سال 1350 انجام شد و هدف از آن ، ايجاد يك منطقه توريستي بود تا  بتوان قشم را به يكي از جزاير معروف زمستاني جهان براي جلب جهانگردان داخلي و خارجي مبدل نمود. در سال بعد دولت آن زمان تصميم گرفت نخستين بندر آزاد تجاري ايران در هتل هاي قشم جزيره قشم ايجاد شود. در اولين گام ، تصميم گرفته شد با ايجاد يك پل سنگي از ناحيه " لافت" كه در ميانه شمالي جزيره است و تا ساحل مقابل 2 كيلومتر فاصله دارد،ارتباط زميني بين قشم و سواحل جنوبي ايران برقرار شده و جزيره قشم به يك مركز بزرگ توريستي و تجاري بزرگ در دهانه خليج فارس و تنگه هرمز مبدل شود.


برچسب: هتل قشم، هتل هاي قشم، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۶:۱۸ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي جزيره كيش در دوران اشغال

در سال 1912 هجري برابر با 1506 ميلادي آلفونس آلبوكرك درياسالار مستعمره جوي پرتغالي با ناوگاني شامل 14 ناو جنگي درياي عمان و خليج‌فارس و هتل ارم كيش را درنورديد و پس از آن كه مسقط و چند بندر ديگر را به آتش كشيد در برابر شهر هرمزلنگر انداخت و از امير هرمز و كيش خواست كه خود را تسليم و از شاه پرتغال اطاعت نمايد. اين درخواست پذيرفته نشد و پرتغالي‌ها هرمز و گمبرون را را تصرف كردند، سرنوشت كيش دگرگون شد و عصر انزوا و سكون آغاز گرديد. پرتغالي‌ها تا دوره صفويه در هتل ارم كيش حضور داشتند و متاسفانه جز غارت و ويراني اثر ديگري از خود بر جاي نگذاشتند، تا اين كه بالاخره شاه عباس صفوي پس از فارغ شدن از جنگ عثماني‌ها‌ به آزاد ساختن بحرين، هرمز و كيش از تسلط بيگانگان همت گماشت.


برچسب: هتل ارم كيش، هتل ارم، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۶:۰۵ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي جزيره كيش

اهميت استراتژيك هتل فلامينگو كشور ما به عنوان شاهراه ارتباطي شرق و غرب و نيز موقعيت ويژه كيش در خليج‌فارس همواره مورد توجه كشورها بوده است. تحولات اقتصادي اروپا در سده‌هاي پانزدهم و شانزدهم ميلادي، اروپايي‌ها و از جمله پرتغالي‌ها را متوجه بازارهاي مشرق زمين نمود. در اوايل قرن شانزدهم ميلادي پرتغالي‌ها به منظور تسلط بر هتل فلامينگو كيش، بازارهاي تجاري هندوستان، عربستان و ايران و با هدف گسترش قلمرو مستعمراتي خويش كشتي‌هاي جنگي و بازرگاني خود را به اقيانوس هند روانه كردند.


برچسب: هتل فلامينگو، هتل فلامينگو كيش، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۵:۵۴ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي و تاريخ جزيره كيش

در دوره اتابكان‌فارس اهميت كيش به حدي بود كه والي خليج‌فارس در اين جزيره سكونت داشت و برتمام جزاير خليج‌فارس و درياي عمان و رزرو هتل داريوش سلطه داشت. طبق نوشته هاي سياحان و تاريخ نويسان، در اين دوره درآمد كيش بابت عشريه كشتي‌هاي تجاري مبالغ بسيار قابل توجهي بوده است.از شواهد و قراين چنين پيداست كه در عصر غزنويان، سلجوقيان، خوارزمشاهيان و مغول جزيره كيش در اوج شكوفايي و رونق و مركز بازرگاني خليج‌فارس بوده است. مورخين نظير قزويني، فضل‌الله بن‌عبدالله شيرازي، ابن بطوطه و حمدالله مستوفي كه در اين دوره از كيش ديدن كرده‌اند همگي از عظمت، آباداني و زيبايي كيش سخن گفته‌اند. بنابر نوشته‌هاي مورخين، نام هتل داريوش كيش در دوره ايخانيان مغول پيوسته با اسامي ولايات معتبري چون بغداد، شيراز، بحرين و هندوستان آورده مي‌شده و پيوسته پيشوند دولتخانه قبل از عنوان كيش ذكر مي‌شده است. علاوه بر اين، ويرانه‌هاي به جا مانده از شهر حريره در قسمت شمال جزيره نيز از عظمت جزيره كيش در آن دوران حكايت مي‌كند.


برچسب: رزرو هتل داريوش، هتل داريوش كيش، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۵:۳۹ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي و جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

آنگونه كه نيارخوس مي‌نويسد هتل پارميس در جزيره كيش بوستان‌ها و نخلستان‌هاي فراواني وجود داشته است. در دوره هخامنشيان، كيش مركز عمده صيد مرواريد بين‌النهرين و هندوستان بود و بازرگانان بزرگ دنيا به اين جزيره رفت و آمد داشتند. دوران عظمت و شكوفايي تاريخ كيش از قرن چهارم هجري، پس از وقوع زلزله در سيراف آغاز شد. پس از آن كه بندر سيراف از رونق افتاد تورانشاه به كمك حكام محلي بني‌قيصر در اين جزيره بندرگاهي رزرو هتل پارميس كيش ايجاد كرد و به عمران و آباداني آن همت گماشت و كيش را به مركز عمده بازرگاني خليج‌فارس تبديل نمود.


برچسب: هتل پارميس،رزرو هتل پارميس كيش، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۵:۲۶ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي جزيره كيش در گذر تاريخ

 هتل مارينا پارك جزيره كيش در دوره قدرت مادها ، پارس ها و به ويژه آريائي ها و حتي عصر شاهان ايلامي و بعد از آن، همانند ساير بخش هاي جنوبي فلات ايران جزئي از بستر اين تمدن ها به شمار مي آمد. از نظر سياسي – اقتصادي، كيش كم و بيش تابع تمدن ايلام بود.  و با انقراض اين تمدن، رزرو هتل مارينا پارك كيش نيز موقعيت ممتاز خود را از دست داد. و روزگاري دستخوش نابسامانيها و دست به دست شدن بين سلطه گران و دست نشاندگان و حكام جابرمحلي كه تابع تجاوزگران بودند گرديد. و با رفع تسلط سومري ها بر اين خطه و طليعه شاهنشاهي هخامنشي ها و تمدن درخشان آن ها كه بر بخش اعظم جهان آن روز بسط يافته بود. و دوران شكوفائي آن حدود 220 سال طول كشيد.


برچسب: هتل مارينا پارك، رزرو هتل مارينا پارك، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۵:۱۶ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي و موقعيت استراتژيك جزيره كيش

در زمان پادشاهان ايلام و آشور و برخورد تمدن هاي آن روزگار به ويژه هتل شايان تمدن ايلامي ها و سومري ها بسيار با اهميت بود و جزيره كيش تحت تأثير فرهنگ هاي اين تمدن ها قرار داشت. مسير اكثر كشتي هاي ابتدائي و بادباني اوليه روزگاران قديم كه از شوش و رود كارون مستقيماً به خليج فارس مي آمدند. و از خليج فارس مسير سواحل شمالي را پيش مي گرفتند، جزاير هرمز و قشم و رزرو هتل شايان كيش در تنگه ي خليج فارس و كيش در نزديك پايان اين محدوده، از توقفگاه هاي اصلي آنها براي تهيه نيازها و تبادلات كالاهاي تجاري و از پايگاه هاي مطمئن دريائي آن زمان بودند.


برچسب: هتل شايان، رزرو هتل شايان كيش، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۵:۰۰ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي جزيره كيش

آن چه مسلم است هتل كيش جزيره كيش با سابقه تاريخي اش داراي آثار مكتوب تاريخي بوده است و اين آثار شايد بر اثر حمله و تخريب از بين رفته است. كيش براثر وقايع و رويدادهاي روزگار، بارها دچار ضربات سهمگين تخريب و نابودي شد. با دست به دست شدن مكرر هتل هاي كيش بين مهاجمان و تسلط بيگانگان هر از گاه لطماتي سهمگين و سنگين را متحمل شد. اما با اين همه، همانند ديگر جزايرخليج فارس چون قشم و هرمز كه پرچم جاويد حاكميت ايران بر خليج هميشه فارس هستند. تاريخ قدمت كيش به تاريخ كهن ايران پيوسته است. آن چه مسلم است اولين دريانوردان اين خطه، به علت خصوصيات جغرافيائي جزيره كيش به ويژه نزديكي آن با رزرو هتل كيش خاك پيوسته ايران و از اين كه هنوز دريانوردان قادر نبودند به ميانه گستره پهناور آب درياها و اقيانوس ها نفوذ كنند و ناچاراً مي بايد از آب هاي نزديك به سواحل عبور مي نمودند تا آب، مواد غذايي و ساير مايحتاج سفر دريائي را از جزاير مسير بدست آورند.


برچسب: هتل كيش، هتل هاي كيش، رزرو هتل كيش، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۴:۴۸ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

ويژگي و سيماي عمومي منطقه توپوگرافي هتل اوين برجستگي‌هاي مهم منطقه ارتفاع‌هاي قابل توجه هستند. كوه‌هاي منطقه حفاظت شده به صورت پراكنده وجود دارند كه شامل قلل: دهك، خواسه‌بال، جوي‌لك، شش سفيد، گاليون، ني‌يك، باجي‌گره، تماشا، قره‌آقاج، شنك، اراكوه، داردار، سولك، چنارك مي‌باشند. بلندترين كوه منطقه اراكوه با ارتفاع بيش از 2600 متر مي باشد، رزرو هتل اوين كه مناطقي هستند كه عمدتاً زيستگاه قوچ و ميش بوده و از نظر پوشش گياهي به دليل استفاده مفرط دامداران از كيفيت مطلوبي برخوردار نيستند ولي در ارتفاعات بالا شامل بادام، بنه، انواع گون مي‌باشند. همچنين كوه‌هاي خواسه‌بال، شش‌سفيد، باجي‌گره، داردار، سولك زيستگاه كل و بز مي‌باشند و در كوه‌هاي داردار نيز پلنگ مشاهده گرديده است. اين كوه‌ها چشمه‌هاي بسياري را در خود جاي داده‌اند.


برچسب: هتل اوين، رزرو هتل اوين، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۴:۳۲ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

منطقه حفاظت شده جاجرود در استان تهران و مساحت آن 55 هزار و 77 هكتار است. پوشش گياهي:  هتل آزادي پارسيان خارشتر، گز، تاغ، اسكنبيل، كاروانكش، جغجغه، گون، درمنه، زالزالك،‌ گوجه وحشي،‌ زرشك، انجير پستانداران: كل و بز، ‌قوچ و ميش، ‌آهو، ‌پلنگ، ‌خوك،‌ كاراكال، سياه گوش پرندگان: كبك، تيهو،‌ باقرقره، ‌اردك سرسبز. هتل آزادي تهران منطقه حفاظت شده جاجرود در زمان قاجاريه با نامهاي قرق سلطنتي يا شكارگاه سلطنتي تحت حفاظت قرار گرفت. منطقه به صورت حوزه آبخيز نمي‌باشد بلكه رزرو هتل ازادي تهران محدوده زيست محيطي است كه از شمال به جاده سد لتيان و جاده رسنان از شرق به ارتفاعات البرز جاده‌هاي فيروزكوه و هراز، از جنوب به جاده خاوران و ارتفاعات حاشيه آن و مسگر آباد و از غرب به شهر تهران محدود مي‌شود.


برچسب: هتل آزادي پارسيان، هتل آزادي تهران، رزرو هتل آزادي تهران، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۴:۲۰ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

به دليل وجود باغ‌هاي متعدد در حاشيه شمالي هتل آزادي اين منطقه و روند تخريب و تجاوز به دامنه شمالي البرز لزوم حفاظت از منابع را در اين منطقه دوچندان مي‌كند. در نتيجه شهرداري منطقه 5 تهران در سال 81 طرح جامع توسعه و احياي منابع محيطي اراضي غرب تهران كه طرح پارك كوهسار نيز شامل آن مي شود را آغاز نمود. اين طرح به منظور حفاظت و صيانت از اراضي دامنه جنوبي البرز و توسعه فضاهاي سبز و ايجاد مجموعه تفرجگاهي و اكوتوريستي آغاز شد.از امكانات هتل پارسيان اين طرح مي توان به احداث تله كابين با 2 مسير، زمين بازي كودكان، احداث باشگاه سواركاري، امكانات ورزشي و تفريحي از قبيل استخر، سونا، زمين هاي تنيس و بدمينتون اشاره نمود. پارك كوهسار كه بخش اعظم آن شامل ارتفاعات شمالي تهران است مكان مناسبي جهت انجام ورزش هاي هوايي شناخته شده و در حال حاضر امكانات اين رشته ورزشي در پارك ايجاد شده و علاقه مندان از آن بهره مي برند.


برچسب: هتل آزادي، هتل پارسيان، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۴:۰۷ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

بوستان جنگلي كوهسار در دامنه رشته‌كوه البرز و در شمال‌ غربي شهر تهران واقع شده است. رزرو هتل استقلال اين بوستان جنگلي در شمال‌ منطقه ۵ شهرداري تهران واقع شده و از رودخانه كن در غرب شروع و تا رودخانه فرحزاد در شرق ادامه دارد. بوستان جنگلي كوهسار از نظر زيست محيطي و تفريحي از پتانسيل بالايي برخوردار است كه از آن جمله مي توان به ارتفاعاتي با چشم انداز عالي و دره هاي زيبا و سرسبز كن و فرحزاد اشاره نمود. هتل پارسيان استقلال ارتفاعات شمال شهران با وجود پيست مخصوص و محوطه‌اي باز كه با وزش ملايم و دائمي باد همراه است، محل مناسبي براي علاقه‌مندان به ورزش‌هاي هوايي نظير گلايدر و موتورسواري محيا نموده است.


برچسب: رزرو هتل استقلال، هتل پارسيان استقلال، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۳:۵۴ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

باغ وحش ارم تهران در هتل استقلال زميني به وسعت تقريبي 5 هكتار در كيلومتر 4 اتوبان تهران كرج داخل مجتمع ورزشي تفريحي ارم سبز( پارك ارم) مي باشد. در حال حاضرتعداد 120 گونه جانوري بومي ايران و ديگر نقاط جهان در قالب گروههاي مختلف در باغ وحش نگهداري مي شوند. در سال هاي اخير هتل استقلال تهران باغ وحش ارم مورد بازسازي قرار گرفته و از لحاظ شكل ظاهري و محل هاي نگهداري حيوانات تغيير بسزايي نموده است.


برچسب: هتل استقلال، هتل استقلال تهران، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۳:۴۱ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

خانه مقدم در تهران، خيابان امام خميني، بين خيابان شيخ هادي و خيابان وليعصر، جنب بانك ملت ، پلاك 249 قرار دارد. خانه مقدم به واسطه داشتن رزرو هتل تهران اشياي تاريخي و گرانبها به گرانترين خانه جهان مشهور است، متعلق به استاد محسن مقدم پسر كوچكتر احتساب الملك شهردار دوره ناصر الدين شاه قاجار است. زنده‌ياد استاد مقدم جزو اولين باستان شناسان ايراني بود كه به همراه اساتيد باستان شناسي در محوطه‌هاي تاريخي فعاليت مي‌كرد. استاد مقدم از شاگردان استاد كمال الملك، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهاي زيبا و استاد دانشگاه تهران بود كه با همسر فرانسوي زبانش تصميم گرفتند همه تلاش خود را براي برپا كردن يك موزه هتل آپارتمان تهران از اشياي گران‌بهايي كه در حال از بين رفتن است بگذارند. اين خانه كه به موزه مقدم تغيير نام يافته وقف عام گرديده است.


برچسب: رزرو هتل تهران، هتل آپارتمان تهران، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۳:۲۸ توسط:گردشگري موضوع:

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي شهر تهران

خانه دكتر علي شريعي در خيابان جمالزاده و از آثار هتل در تهران دوره معاصر است. دكتر علي شريعتي از جمله برجسته‌ترين چهره‌هاي روشنفكر مذهبي ايران در اين خانه زندگي مي‌كرد.خانه دكتر علي شريعتي در بين سال‌هاي 1335 تا 1340 ساخته و فاقد ارزش معماري است. تزئينات و طراحي خاصي ندارد و صرفا به لحاظ شخصيت علمي و اجتماعي مرحوم شريعتي در فهرست قيمت هتل تهران آثار ملي ثبت شده است.اين خانه در سال 1352 توسط همسر دكتر شريعتي خريداري و تا سال 1376 كه توسط شهرداري تهران به مجموعه فرهنگي و موزه تبديل شد، محل زندگي خانواده شريعتي بود.اين خانه كه در 2 طبقه ساخته شده، حياط آن در سمت جنوب است. در طبقه اول، آشپزخانه، سرويس‌ها، هال و اتاق پذيرايي و طبقه دوم نيز به همين شكل طراحي شده است. در قسمت شمالي طبقه دوم، اتاق كار و كتابخانه شخصي دكتر شريعتي قرار داشته است.


برچسب: هتل در تهران، قيمت هتل تهران، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ساعت: ۰۲:۰۳:۱۶ توسط:گردشگري موضوع: